Najpierw perswaduj, negocjować zawsze zdążysz!
 Oceń wpis
   

Moja podstawowa zasada w biznesie brzmi - najpierw perswaduj, negocjować zawsze zdążysz. Biegłe wykorzystanie perswazji pozwala w negocjacyjnej grze przekonać partnera do naszej racji bez konieczności posługiwania się walutą jaką są ustępstwa. Perswazja pochodzi od łacińskiego persuasio i oznacza namówić, nakłonić, przekonać. Mówiąc wprost - perswazja odnosi się do manipulowania symbolami w taki sposób, aby wywołać zmianę w zachowaniach tych, którzy symbole te interpretują [Cronkhite 1978]

W perswazji wykorzystuje się różnorodne taktyki aby nakłonić odbiorcę do uległości. Można odwoływać się do jego zdrowego rozsądku, sumienia, wartości. Można wywrzeć na niego wpływ, obiecując mu korzyści w przyszłości. Wszystko to polega na odpowiednim modelowaniu w mózgu odbiorcy właściwych emocji, które odbiorca zracjonalizuje na swój sposób ale pod twoje dyktando.

Negocjacje to proces, który opiera się na grze COŚ za COŚ. Ustępstwo za ustępstwo. Nie jest to targowanie się lub szybkie szukanie kompromisu. Ta wydawałoby się prosta gra - COŚ za COŚ polega na tym aby uzyskać maksymalnie dużo, dając jak najmniej partnerowi po drugiej stronie negocjacyjnego stołu, ale na tyle dużo aby móc utrzymać w jego mózgu pozytywne emocje.

 

Komentarze (0)
Ma być miło, czy ma być skutecznie? Zarządzanie to wywieranie wpływu
O mnie
Tomasz Piotr Sidewicz - Redaktor Naczelny
Jesteś na stronie archiwum z lat 2010-2014 czasopisma "Wiedza To Władza", zarejestrowanego w Sądzie Okręgowym w Łodzi, pod numerem 1430.
Najnowsze komentarze
2014-09-07 12:50
duzamasa:
Handlowcu! Sprzedawaj albo giń!
To rozwinę problem, który mnie interesuje. Najczęściej sprzedawcy "wyczekują", aż u klienta[...]
2014-09-01 13:03
TPS:
Handlowcu! Sprzedawaj albo giń!
Niestety, ale nie przypominam sobie żadnych książek traktujących o strategiach challengera.[...]
2014-08-24 16:09
duzamasa:
Handlowcu! Sprzedawaj albo giń!
A czy zna Pan może jakieś książki rozwijające temat strategii "Challanger"-a? Głównie chodzi mi[...]
2014-02-14 11:03
TPS:
Badanie pisma w biznesie - J.D. Rockefeller
Analiza pisma wymaga pokory i olbrzymiej wiedzy oraz doświadczenia. Pomijając efekt[...]
2013-12-29 22:46
Łysienie:
Badanie pisma w biznesie - J.D. Rockefeller
Nigdy nie byłem przekonany o tym, że po piśmie można "poznać" człowieka, ale możliwe, że dobry[...]
2013-12-22 01:22
wokol.dziecka:
Dojrzałość emocjonalna w biznesie
Wesołych świąt! :)